• 0Winkelwagen
Krachtig Kiezen vanuit je persoonlijkheid en geluk voor studie en werk
  • Home
    • Agenda
  • Jongeren
  • Scholen
  • Ouders
  • Coaches
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Referenties
      • YoungPowerCases
    • Interviews
  • Winkel
    • Winkel
    • Winkelwagen
    • Afrekenen
  • Contact
    • Over Bertine
      • Over Bertine Blom
      • Fotogallery
      • Video-impressies
      • Missie
  • Login
  • Zoek
  • Menu
Ga terug naar H2 - Professionele Identiteit
Toelichting Leervraag 2 - Professionele Identiteit

Reflectie op de feedback en verbetering

De afgelopen periode ben ik als docent door de verschillende niveau’s van lesgeven zoals beschreven in Biggs & Tang gegaan. De ontwikkeling is een grafiek omhoog. Terugkijken ben ik tevreden met mijn huidige niveau als docent.

De rode draad die terug te vinden is in mijn feedback is dat ik als bevlogen, gepassioneerd, inspirerend en enthousiast ervaren word. Mijn nieuwe ideeën worden gewaardeerd en smaken naar meer. Daarnaast sta ik klaar voor mijn collega’s en ben altijd bereid een stapje extra te doen. Fijn om die waardering te lezen.

Wat beter kan in mijn ontwikkeling is de integratie in een breder geheel en het overzicht van het curriculum en vanuit de onderwijsvisie het gehele onderwijsaanbod overzien. Ook samenwerken met collega’s door lessen te ontwikkelen, implementeren in teamverband is een verdiepingsslag die nog gemaakt kan worden. Ik kan mij daar volledig in herkennen en ga actie ondernemen om te verbeteren.

Continue verbeteren door model Korthagen

Naast het ervaren van de verschillende reflectiemethoden wil ik graag een systematiek  implementeren voor mijn persoonlijk succesaanpak, die de start betekent van een continue verbeterproces. In mijn lessen heb ik het reflectiemodel van Korthagen (2005) geïntroduceerd aan de studenten en wil dit model zelf ook gaan toepassen.

De systematische stappen: handelen, terugblikken, bewust worden van gedrag, het ontwikkelen van handelingsalternatieven en het uitproberen van een nieuw alternatief, hebben mij geholpen om structuur te vinden in het reflecteren. Ook dwingt het mij dieper en concreter te reflecteren dan ik gewend ben. Ik ben voornemens om deze structuur te blijven gebruiken voor mijzelf.

Bertine Blom, spreker over klantgeluk, werkgeluk, geluk in het onderwijs en High Performance Organisaties

Bertine Blom, spreker over  werkgeluk, geluk in het onderwijs en jongerengeluk

Laatste berichten

  • Empower yourself ! Ontdek je talent en kracht voor de beste toekomstkeuzes!Terugblik Powersessie ‘Empower Yourself!’ bij MBO Amersfoort TT22 april 2025 - 08:41

    Empower yourself ! Ontdek je talent en kracht voor de beste toekomstkeuzes!

  • Afstudeerevent Hogeschool Rotterdam: ‘Samen op weg naar succes en werkgeluk!’18 november 2022 - 12:14

    Korte Opleiding tot post HBO werkgelukdeskundige voor Young Professionals

  • Ongeluk jongerenStress, eenzaamheid en prestatiedruk: ongeluk onder studenten24 november 2021 - 08:50

    ongeluk bij jongeren

  • Scholieren: geluk, stress en huiswerk. Welk cijfer geeft een scholier zijn leven?5 augustus 2021 - 21:48

    geluk jongeren

  • Geluk kun je lerenPersoonlijkheid en geluk voorspellen succes!6 januari 2021 - 15:24

    persoonlijkheid en geluk

Followon TwitterAbonneer to RSS Feed

Happy Young Power

Tweets door @BertineBlom

Over Happy Young Power

Happy Young Power
onderdeel van High Performance Business Group
Santorinihof 25
3059 XN Rotterdam
KvK: 81429991
BTW: NL003566649B54
bertine@bertineblom.nl

© Happy Young Power - Enfold WordPress Theme by Kriesi
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram
Scroll naar bovenzijde
Facebook IconYouTube IconBezoek mijn BlogBezoek mijn BlogBezoek mijn BlogBezoek mijn BlogBezoek mijn Blog